Dagsorden og referat fra generalforsamlingen 2023

Grundejerforeningen Rendbjerg

Dagsorden som følger:

• Valg af dirigent
  • Valg af referent og stemmetæller
  • Beretning om foreningens arbejde fra det forløbne år v/formanden
  • Status fra de enkelte laug (tovholdere)
  • Kassereren fremlægger det reviderede regnskab til godkendelse
  • Forslag fra bestyrelsen omkring fastsættelse af det kommende kontingent: Bestyrelsen foreslår vi holder fast i 1.200 kr. årligt.
  • Godkendelse af budget
  • Beslutninger til afstemning fra bestyrelsen:
  • Forslag fra Grundejerforeningens medlemmer:
  • Forslag modtaget inden 15. februar:
  • Ingen forslag modtaget.
  • Valg af 3 medlemmer til bestyrelsen (2023 valg): Efter tur afgår: Poul-Arne Callesen, modtager ikke genvalg, Alan Thomsen Fyrstenberg, modtager genvalg og Michael Lund Jensen modtager ikke genvalg.
  • Valg af suppleant for 1 år
  • Valg af revisor
  • Eventuelt

Referat som følger:

Ad 1 – Valg af dirigent

Til dirigent blev Erik Tygesen enstemmigt valgt.

Erik takkede for valget. Han godkendte den rettidige indkaldelse til generalforsamlingen.

Ad 2 - Valg af referent og stemmetæller

Til referent og stemmetæller blev Helene Rødbro enstemmigt valgt

Ad 3 - Beretning om foreningens arbejde fra det forløbne år v/formanden

Michael Jensen fortalte om det forgangne år jf. relevante slides fra dagsordenen: Godt år med godt samarbejde. Fire møder i bestyrelsen og et møde med grundejerforeningen Egeskovvej, som gerne ville have græsset nede ved vandkanten klippet. Dan klippede dette én gang mod at grundejerforeningen Egeskovvej selv klippede langs stenene. Aftalen blev ikke overholdt og ophører derfor.

Hvert andet år klippes der slugter. Dette for at undgå ødelæggelse af jordbunden ved kørsel med store maskiner.

Poul-Arne har opdateret hjemmesiden, så den også fungerer på mobile enheder

Ad 4 - Status fra de enkelte laug (Tovholdere)

Jolle-laug: Peter Rødbro præsenterede status på aktiviteterne jf. relevante slides fra dagsordenen. Indsejlingen skal renses op igen i år, idet stenene igen har flyttet sig. Dette gør indsejlingen smallere og mindre dyb. Der efterspørges forslag og ideer til hvordan dette kan undgås fremadrettet.

Kommentarer:

Bredmaj 88: Spm: Hvornår kan vi lægge vores båd i vandet? Sv: Når man har lyst, men Peter foreslår omkring påske, hvor indsejlingen bliver renset op.

Badebro-laug: Michael Jensen præsenterede aktiviteter og afsluttede opgaver jf. relevante slides fra dagsordenen.

Vej-laug: Der fortsættes med opfyldning af huller i vejene med knust granit. Ligesom tidligere opfordre folk til selv at køre på. Dan kører desuden ekstra granit på et par gange årligt.

Vedr. forhøjet hastighed: 3 pullerter er hjemkøbt. Disse sættes op for at sikre, at hastighedsbegrænsningen overholdes. Michael viste et eksemplar af disse pullerter. Effekten heraf vurderes om et år.

Legeplads og grønne områder-laug: Søren Wammen præsenterede på vegne af Poul Arne årets arbejde med baggrund i slidsene fra dagsordenen.

Kommentarer:

Teglbakken 10: Spm: Er der planer for lignende fremtidig strandrensning? Sv: Ja, vi fortsætter som hidtil i år.

Bredmaj 43: Synes stranden ser urenset ud, og føler, at man går i en halv meter tang. Sv: Tang kategoriseres som farligt affald, og derfor svært at afskaffe.

Bredmaj 56: Synes ikke maskiner til fjernelse af tang er løsningen, da disse ødelægger vej og strand.

Teglbakken 69: Foreslår at der i god tid annonceres med en rensningsdag, så man kan planlægge sin deltagelse.

Teglbakken 61: Synes tang er naturligt, og er ikke generet af forekomsten

Teglbakken 10: Kommentar til Teglbakken 69: Der blev givet besked arbejdsdag i god tid.

Bredmaj 88: Mener at Aabenraa kommune renser flere af deres strande, eksempelvis Varnæs vig.

Teglbakken 69: Efterspørger alternativer til klipning af skrænterne hvert andet år, da det opleves, at der ofte er så fugtigt, at deres skrænter ikke bliver klippet regelmæssigt

Bredmaj 87: Spm: Hvad er udsigterne til renovering af området andre trapper da disse synes farlige at betræde? Sv: Der kan ikke gives et endeligt svar, idet der ikke forelægger konkrete planer herfor.

Ad 5 - Kassereren fremlægger det reviderede regnskab til godkendelse

Michael Jensen fremlagde regnskab og budget på vegne af Alan Fyrstenberg.

Skat: Dette er ejendomsskat på postkassehuset

Porto: Michael opfordrer flere til at få e-mail for at spare denne omkostning.

Grønne områder: den største post hvoraf en stor del er aflønning til Dan

Nyt initiativ: Der er afsat 80.000 kr. til den nye trappe

Teglbakken 69: Synes der mangler hensætninger til vedligehold af grønne områder

Teglbakken 38: Spørger om de betaler for vej, og om det er billigere at melde sig ud af foreningen for at spare denne omkostning.

Regnskabet godkendtes

Ad 6 - Forslag fra bestyrelsen omkring fastsættelse af det kommende kontingent: Bestyrelsen foreslår fastholdelsen af 1.200 kr. årligt.

Godkendt

Ad 7 - Godkendelse af budget

Godkendt

Ad 8 - Beslutninger til afstemning fra bestyrelsen: Ingen afstemning

Ad 9 - Forslag fra Grundejerforeningens medlemmer: Forslag modtaget inden 15. februar: Ingen forslag modtaget

Ad 10 - Valg af 3 medlemmer til bestyrelsen (2023 valg): Efter tur afgår: Poul-Arne Callesen, modtager ikke genvalg, Alan Thomsen Fyrstenberg, modtager genvalg og Michael Lund Jensen, modtager ikke genvalg.

Allan Fyrstenberg genvalgt

Hans Peter Boisen (BM76) valgt efter kort præsentation

Hans Jørgen Skjoldgaard (BM68) valgt efter kort præsentation

Ad 11 - Valg af suppleant for 1 år

Michael Lund Jensen (TB26) valgt

Ad 12 - Valg af revisor

Erik Tygesen (BM50) genvalgt

Ad 13 – Eventuelt

Henvendelse fra beboer vedr. hundeafføring i området: Erik Tygesen kender beboeren, til hvem han vil henvende sig. Erik Tygesen opfordrer desuden til, at moralen ikke forfalder i forhold til parkering på fælles områder, for hurtig kørsel, hundelorte etc.

Teglbakken 6: Hunde må ikke være løse. Vil gerne have, at vi håndhæver dette.

Bredmaj 60: Mind folk om, hvad reglerne er.

Bredmaj 92: Hæng reglement på køleskabet til jeres lejere, så de har chance for at overholde reglerne

Bredmaj 57, 58 og 59: Vejskiltene er slidte. Kan der afsættes midler til nye? Er det måske et kommunalt anliggende? Opfordrer til, at vi bruger det lille bibliotek i postkassehuset

Teglbakken 21: Tilbyder at sætte flag op når dette er muligt, men ikke som en fast opgave. Poul Arne kan aflevere flaget til Birthe Hørlyck